Wednesday, April 4, 2012


makin aku berjalan jauh, makin aku membuka salam
makin takut aku pada dunia dan manusia manusia nya.
macam ini hang buat aku ?
dalam sehari, berpalat jadi menimpa nimpa.
mula mula  ini. lepas itu , itu.
seterusnya , apa lagi ?
nanti , bagaimana ?

tu lah. aku pun nak tahu kenapa dengan aku ?
sorang sorang dtg dalam hidup . entah dari mana asal usul . tiba tiba saja , kenal aku . tiba tiba pulak pernah hang out dgn aku . tiba tiba kita jadi kawan baik . sejak bila ? rasa macam lama sgt kan ?
ceh , pembohong.

paling pembohong, sebab semua yang tiba tiba datang depan, yang tiba tiba semua kawan, tiba tiba pernah borakbual pernah jadi kawan  itu TIDAK PUN tampil ke muka aku .
tapi ke orang yang ini , pada orang yang itu.

heh! cakaplah kat mata aku, sebelah telinga aku setiap butir yang hang cakap sgt tuu. Ambil bau aku sama . tatap la hang pada renungan aku yang tajam neh .
mari aku tengok apa jawab hang  bila aku pangkah satu satu itu nanti.
menceceh pada orang bolehlah!
tampil lah hang ke depan muka aku ini . memang tersenyum kelat pahit pun , aku tak hairan sangat lah .

“ nanti saya keluar dengan tasnim ”
“dia kawan baik saya ”
Lanchiau hang.
sejak bila ?

itu satu hal . ada yang lebih baik bila ada yang kata
“ alah , kawan dengan dia tu sebab gila HOT ”
aku tak minat populariti 5 minit ini. kejap lagi, ada artis bergambar bikini tepi pantai sedang bersantai , orang lupa sudah cerita aku. maka, untuk apa kau menempel nempel konon beriya? ambillah ilusi kehebatan itu. aku tak harok lah .
gampang.
ini yang buat aku makin kobar.


nak kata aku, kata depan muka. jangan hinakan aku di belakang . itu sudah tidak baik . seteruk aku , aku tidak hina kan orang di belakang jika hal itu tidaklah benar . sekurang kurangnya aku akui itu sifat buruk aku . sebab manusia tak lari dari kesilapan

sayang sungguh.
dengan semua harta ,pangkat , darjat yang korang ada,
kebodohan juga yang mahu korang rangkul lama.
ambillah semua . tiada sangat aku kebulurkan harta , pangkat darjat atau status diri hang itu .
Selesai itu , ini pula satu lagi masalah timbul .
ya , manusia tak lari dari masalah . setiap sesuatu yang berlaku pasti ada hikmahnya . manusia akan sentiasa diuji . aku terima itu dengan hati yang terbuka .
Seorang perempuan yang seorang ini , pada usia muda sudah bergelumang dengan masalah . ya . mungkin aku ini terlalu baik sgt kan ? salahkah aku melakukan sedemikian ? bersifat baik dengan orang ? aku tidak merasakan itu perbuatan yang salah . tetapi aku terasa diperbodohkan apabila hati terniat untuk menolong orang yang melakukan kesalahan dan orang yang telah pun menikam aku dari belakang .
Aku hanya seorang manusia biasa yang juga mempunyai perasaan apabila bersifat simpati kepada orang yang kena musibah . seperti awak adik tingkatan tiga . apabila awak disabotaj , saya di sini bersimpati . tergerak hati ingin menolong awak . awak bijak kan ? awak memanah kesalahan yang awak lakukan kepada orang yang tidak tahu menahu tentang kasus kasus yang telah anda lakukan . terima kasih untuk tuduhan itu .

Cuma ingin memberitahu bahawa otak awak lebih teruk dari binatang . aku benci beramai, tapi ke ramai juga yang aku akan pergi kerana aku suka kemeriahan . aku takut manusia, tapi ke mereka juga aku rapati. untuk apa? sudah aku tanam dalam kepala yang manusia secara pukul ratanya adalah jahat semata mata , kecuali kalau ternasib molek, dapat kita ketemu yang cantik baik, maka kenapa masih bertenggek aku pada kekacauan ini?
 
Benar sekali . KESABARAN SANGAT DIPERLUKAN DI SINI .
Kemudiannya datang lagi seorang gadis bawah umur yang pada wajahnya terukir manis tetapi sering kali tersenyum sinis . seorang perempuan pembawa cerita negatif orang orang yang tidak disukainya . tidak patut aku seru nama mereka . sendiri buat sendiri tahu kesalahan . terima kasih kerana memberitahu berita yang aku tidak tahu sebelumnya . tetapi ingin aku sampaikan seperkara . tidak kebulur sangat untuk aku tahu semua cerita yang ingin awak sampaikan kerana aku tidak sepatutnya percaya 100% kata kata yang awak lemparkan kerana aku sudah sedia dimaklumkan hal tersebut .

seterusnya , sama . mereka dilahirkan pada tahun yang sama . ketiganya mempunyai identiti tersendiri . perempuan yang sering menjadi buah mulut orang di sekolah . bukan niat untuk hinakan awak . tapi maaf , aku tidak boleh terima cara awak menceritakan cerita yang tidak pasti itu jawapan sebenar hati seseorang . sekadar kenal beberapa minggu . usahlah awak berlagak pintar seolahnya tahu semua perkara . bukan niat untuk bercakap besar . seharusnya awak perlu tahu bahawa , dia tidak memberikan sedikit pun kasih sayang pada awak . jika awak tidak ada hati pada si dia kekasih saya , usahlah awak menceritakan seoalah olah awak sedang digilakan oleh dia . itu sudah pasti nya tidak benar . tolong jangan malu kan kaum saya . sudah sudah laa buka mulut untuk Sesuatu benda yang tidak benar . hanya memalukan diri awak . dengan cara begitu , saya tidak rugi apa apa . kekasih saya juga begitu . hanya awak yang dapat kelebihannya pada nama . mulut orang , kita tidak boleh hentikannya . awak juga tidak tahu adakah mereka berkata positif tentang awak atau sebaliknya .

No comments:

Post a Comment