Wednesday, November 23, 2011

22-11-2011

Rabu

Hey bloggers ! what’s up ? everything okay ? waduhh , kok rasa lama yaa ta updatebelogg ? HAHA . indon marii maa . asal pulak kan . indon kalah lah . iloveyou Malaysia . 21-11-2011 , aku da dpt mesej birthday drpada hotlink . memberitahu bahawa aku dpt free call . gyla lah . mcm ta percaya yg aku da semakin tua . HAHA . cukup 15 dah niyh . waduhh . dan 1st tyme aku dpt call free taw . suka gyla aku . mula la na bergayut 24 hours . after tgk bola , aku menantikan jarum jam tepat pukul 12:01 pgy. Yelaa , dpt call free kan . tggu apa lgy . before that , thanks to siti nur farzana coz dy org terawal wish birthday before hari yg ditetapkan . katanya takut ta sempat . apa-2 pun thanks yaa . then , besties sehidup semati aku lah . noor izzah atira binti daud . kiranya tepat 12:01 pgy tuh dy yg wish . teros la aku call dy . terharu gyla sbb dy org pertama . ingad kwn tadika da lupa dah . nak tgk muka dy ? kejap kejap .



Haa , tuu kat atas tuh la dy . nthen , after on call dgn dy . 8 mesej masuk . abg apit a.k.a mohd hafiz mohd yusof pulak wish . nthen , mohd hariz mohd yusof . dua org neh , adek beradik . yg gambar kat atas neh , sepupu dorg . mcm jnjy pulak kan kan . after that ini budak pulak wish .

II
II
II
V


Yaya nama dy . haa , then , aku call la dy dan org org yg wish kat aku tuh . maklumlaa , call free . so , call jela kan . seterusnya ada lah dorg neh yg wish , hani cornetto , fatin eyliana , ayie FB , ex’s aku iaitu ewan roslan dan myza . thanks berjuta juta lemon yaa . sgt terharu sbb ada yg ingad . HAHA .dan dan dan ta lupa juga kepada jufri haziq bin jamil sbb call aku awal awal sbb na wish birthday . thanks sgt taw gendut sbb ingad .

Aku juga masih tertunggu-2 mesej wish dr kekasih haty aku . hm , dy hantar mesej suruh aku call dy . yea , dy tada kredit . aku fhm . dy demam . that’s why la ta keluar rumah untuk topup . byla call , dy merajuk sbb aku call dy lambat . salah aku lgy kaa weyh ? aku call org-2 yg wish kat aku . takan slah aku call dorg . bkn maksud aku na utama kan org laen dr BF tpy mmg besties aku tuh aku aggp penting . da lama ta jumpa . da lama ta contact . terharu gyla byla dy wish sekaligus menjadi org pertama yg wish . on call dgn dy mmg agak lama la . maklumlah da lama ta contact kan . kira bagus lah aku call jugak kekasih haty mlm tuh kan . tapa . aku tanak gado dgn dy pada hari birthday aku . tpy jangkaan aku salah . gado la kejap . sedih jugak laa kan aku yg salah dlm hal neh . hm , it’s okay lah . mybe dy ta sehad . aku fhm lah . takan na ikot EGO aku ja neyh . apa apa pun on call dgn dy sampai pukul 5 pgy . thanks sayang sbb ingad jugak . even ta sampai text kan kan ? iloveyou

Pastu before uh ,mlm tuu jugak cousin aku anis ajak pegy jog . mmg rancang na pegy jog neh da lama da . Cuma hari hujan dan tak mengizinkan kami untuk pegy jog . after that , bumbum aku pulak ajak. Dy kata ajak anis sama . tak syak pulak aku yg dorg rancang sesuatu untuk aku sbb masing-2 ajak kan . tpy mcm terasa bodoh ja aku . ada ka patut otak aku ta teringat yg bumbum kata nak piy hantar adek dy piy sekolah ? bkn kah adek dy da habes UPSR . sekolah pun tgh cuti . mmg bengong la aku neyh . HAHA . bgon agak lewat sbb tdo pun lewat mlm tuu . tapa . anis ckp nak tggu . so , siap cepat-2 . after mndy , tgk fon . ada 1 mesej from momma sayang . dy hantar “happy birthday angah” . err , padahal dy dop kat ruang tamu yg aku pulak duduk kat dlm bilik . pggl jela kan . taperlu na hantar mesej . HAHA . aku terus pegy then kiss dy . teringat pula masa birthday dy pada 3 september yg lalu . aku dan mama yan berebut-2 na jdy org pertama wish . tpy malangnya tepat 12:01 pgy mama da wish dulu . sedihnya . tapa la . aku jdy org kedua . hee ~

After siap suma , aku gtw ma yg aku nak keluar pegy jog . ma okay ja . dy izinkan aku keluar . da smpai kat destinasi , aku tgk macam byk jay g na jog kan . tpy knp la bumbum aku tuh ta pkai kasut jog . taperasan pulak ada tepung yg dorg pgg . free ja dpt tepung yg comel tuh . err , mula la berlari-larian di situu . masa tuh ada anis , bumbum , lisa , aimy , adibah , adek haziq n azira . HAHA , btw thanks korang . thanks sgt taw .

Dihadiahkan pula sebiji kek .

Haa , tgk tuh . comel dop ? comel kan . Barbie gitu . waduhh . bahagia rasa . comel ja kek tuh kan ?
mcm la org yg kasi kek neyh . thanks again yaa . na tgk dop upacara menepung masa tuh . mmg terok la muka neh .




Tgk tuh rambut aku . haa , da mcm nenek-2 kan ? HAHA . mungkin gambaran di waktu tua .
haa , tuh gambar dgn bumbum aku . da la dy tuh dop putih dah . tambah pulak dgn tepung . bertambah lah lgy kan .

Btw , aku rasa kan ini first time kytaorg buad upacara tepung niyh smpai jdy cmniy . HAHA . dikatakan kytaorg neh , merosakkan harta benda awam . after habes upacara tuh kytaorg pegy mkn . dtg la seorg pkcik neh bawa mop . diminta nya kytaorg untuk bersihkan balek tempat tuh . gylaa weyh . aku ta tahu pulak buad mcm tuh salah . lgypun tmpat tuh berangin . msty angin tiup tepung tuh . sampah kytaorg kutip . bkn buang sampah merata-2 pun . lgypun takan jdy apa-2 setakat tepung . laen lah kalo menconteng . err , taapa . salah kytaorg jugak . so , pegy la mop balek . malunya . hikhik

Gyla lah . mmg takan lupa sampai byla-2 . after this , ta buad dah la tepung menepung niyh . sekali lagy terima kasih berjuta karipap karipap cinta .

Haa , neh hadiah yg aku dpt dr 2 org budak comel . jgn jeles yea . kau ada ? HAHA . kotak pink tuh dr bumbum aku . ada bear pink tuh , card and anting-2 . haa , comel ouh . pink semua . thanks sayang . dr beg purple uh mula-2 aku jdy pelik . tatawu la sejak byla beg uh ada atas katil aku kan . sejak byla masuk letak tataw . HAHA . thanks to princess lavinia . baju yg comel gambar kat baju tuh . suka-2 . dan card yg penuh dgn tulisan tgn . HAHA . masheh awek ! iloveyou muah muah

Hah , cici pulak hampir 2 minggu menghilangkan diri . tpy birthday aku niyh , dy balek pastu dop buad byk bunyi . HAHA . mcm na ckp sesuatu ja . iloveyou lah ci .
dan dan dan , aku ada kucing baru yg selamat dilahirkan . nama dy upin & ipin . na tahu knp ? sbb sekor putih semua dan sekor lgy ada satu tompok hitam atas kepala . haa , sama kan ?

II
II
II
II
V


Ptg tuh pulak , ma balek . dy beli kek dan pggl org org terdekat . buad bihun then mkn lah . cangak apa lgy . aku rasa antara adek beradik semua , aku la kot yg best sekali celebrate . HAHA . anak perempuan sorg niyh ja . maw taw aa . even ta semeriah dulu la . kalo dulu , direct birthday aku jatuh pd hari raya . haa , so agak bertambah meriah la . penuh org kat rumah aku dulu . mmg gempak . tpy da besar kan . maluu aih nak buad cmtuh . ish ish . tadak pasai lah aku . mlm tuh pun aku mcm malu ja . budak-2 ramai kat rumah aku kan . malu laa aku budak-2 tgk . dorg pun ta celebrate cm aku . *mengada .

Pas selesai semua , sambung la on call lgy kan . kan ada free call . call ramai org . tpy ta sampai habes tepat kul 12 . kul 11:30 aku da tdo da . letih agaknya kan . tpy sempat gak la merepek dgn fie , kaka anis n lisa tuh . gyla la . sampai tada suara aku . penat aku dop gelak direct .

Satu number baru pulak masuk . aku pun tatwu siapa gerangan ini budak . dop missed call saja . aku call tpy ta jwb . bengang mula naik dah neh . 6be dy 0179****** . mmg tahu la budak luar . err ,aku text dy aku marah dy . yelaa , aku call ta jwb pastu dy dop missedcall aku . geram kott . pastu dy text . katanya adli nama dy . haa ! kawan aku tuh . malu nya . da la aku maki dy . haa , dy neyh budak chest . jumpa dy masa dy lawan chest kat putra palace . dy budak Kelantan berumur 17 tahun . cmna aku kenal dy ? perlu tahu kaa ? aih , malu lah . aku yg tackle dy . gedik kan aku . tahun lepas punya perangai lah neh . aku ta tahu sama ada dy neh budak yg aku minat tuh atau bukan . kalo bukan pun , aku ta kesah . sbb da kwn da pun dgn dy kan . byla on call dgn dy , mcm-2 lah na borak . maklumla , da lama ta contact kan . ttba muncul . aku da perna jnjy dgn dy yg aku na call dy byla call free tpy masa aku call number lama dy , OFF pulak . hm . aku baru teringat yg y tuh form 5 . masa aku knal dy tuh , dy form 4 . borak lama dgn dy . dy ckp suara aku mcm ex’s dy budak Melaka . ta tahu kaa dy yg dy tuh sama mcm sorg lky neh yg still kat klang ? mmg yea . ada jugak aku tersalah bahasa kan diri dgn dy . mmg sebijik suara sama . gyla lah . tpy nasib lah dy neh fhm , dy tahu je hal-2 pribadi aku . disebabkan aku da kwn dgn dy , so mmg ta kesah lah na cerita apa pun . open mind ja dy neh . chill n relax saja . HAHA .tpy sayang masa ta mengizinkan untuk aku berborak lama . yelaa , dy ada paper pukul 2 . aku pulak busy dgn adek-2 kat rumah neh . apa-2 pun , aku da borak dgn dy . for sure dy mmg ta lupa aku lah . awak , thanks taw awak sbb ingad saya lgy.

Sekali lagi aku na ucap terima kasih untuk org org yg wish birthday kat aku . thanks sgt nahh . kot kot ada terasa hati sbb ta mentioned nama korang kat sini .kiranya thanks semua lah naa . paan , amir , cousin-2 , hafiz . thanks lgy sekali la. tak lupa jugak untuk kwn-2 FB applepink child dan Tasnim falicxias yg wish kat aku taw . bukak-2 penuh notification aku tuh .nak ckp berapa tuh , mmg byk la . friend request ada lah 67 org yg add .dan yg 1006 org lgy tuh , sorry jugak sbb ta approve . guna lah picture sendiri untuk diterima mnjadi kawan . ta perlu na jdy FAKE . aku da serik na layan FAKE lgy da . cukup 2x aku kena . *mcm terlalu baik hati pulak . err , kpd yg ta guna own picture tuh sorry sgt . mmg aku ta approve melainkan aku knal la dgn gerangan tuh . apapa pun thanks berjuta-2 kereta nahh . korang terbaek . iloveyouall . muah muahahaha .


No comments:

Post a Comment