Saturday, December 31, 2011

bercuti !

Hey warga blogger sekalian , apa khabar kalian ? sihat ? okay , aku rindu dgn blog ni haa . untunglaa tak bersawang sgt . tapi ada la sikit sikit kann ? chikichikichiki , haa , da dikemaskini pun blog neh . HAHA . sabtu harituuu aku pergi bercuti . yuhuu , jealous ? kisah pulak aku kan ? firstly , aku dilarang untuk ke sana tapi , ta tahu la apa yang boyfriend ckp kat ma aku sampai aku mendapat keizinan ke sana kan ? bertolak mlm lpas isyak . serious gtw lah , mmg excited tahap jebon dah ni haa . tak pernah terfikir pun nak dapat keizinan cemniy . tgk tgk ma bagi . mmg packing brg brg pastu bersiap sedia nak piy la . aku tau yang boyfriend pun happy mcm mana aku happy . dalam bas , dia duduk di sebelah aku . awal awal masuk bas , aku dah mula touching kat dia . maw kea tak , buka buka inbox ada text dari INA AWEK . gila ta panas otak aku mlm tuu . awek mana pulak la yang boyfriend dop tergedik gedik sgt . untunglaa mo0d aku okay sikit kan , if ikot sgt kata hati ni mmg ta bercakap aku dgn boyfriend tuu . just fikir nak happy . tak perlu sgt aku nak mula cari gado kan ? dia okay jaa , terangkan semua pada aku then dia pujok aku . yea ! dah masak dgn perangai nakal dia yang nakal sgt dop tackle awek . pompuan tu pun salah satu la awek yang Berjaya dia tackle . Setiba nya kami di kedah , aku punya happy semakin tinggi . wahh , dah mula jauh dah ni haaa *padahal lambat lagi nak sampai . tdo  lwat jugak la . masing masing bising kan . mmg lambat aa na tdo . tapi aku ni jenis tdo awal . so , tidurlah aku mlm tuu . before sampai subuh tuu kitaorang singgah kat gurun . dlm pukul 2 pagi cemtuu laa aku turun makan . tapi aku ta makan . just teman boyfriend makan . hey , boyfriend sgt caring ouh . if aku ta mkn , dipaksanya aku mkn jugak jugak . if tak makan , dia pun tanak mkn . tapi tahu la aku kan , jenis mkn tak byk . tambah tambah pukul 2 3 pagi . mmg bukan aku la yang mkn tu . Cuma minum ja pagi tu sebab nak teman fie mkn . syok tgk dia mkn . gila punya berselera lagi . kami mkn duduk semeja , berdua jaa . pagi tu mandi mandi then solat subuh kat perhentian mana tah . aku pun tataw . okay okay . untuk pertama kali jugak sarapan pagi dgn boyfriend . mmg aku da tada siapa siapa yang rapat dgn aku melainkan boyfriend kan ? okay , mmg ramai yang jealous . aku tapyh ckp apa lagi da . sweet ouh . dapat informasi pula yang kitaorang akan teros  gerak pegy genting highland . jujur cakap masa tuh semua style habes  . yang dalam bas tu semua style style belaka haih . tggal aku sorg saja mcm sengal lagi . tapi tapa , aku happy dengan boyfriend . aku rasa tu ja peluang aku dapat kebahagiaan tu dgn fie . sebab bila balik perlis , mungkin dah tak dapat semua tu . kitaorang pulak dah tak selalu SS macam dulu dah . mesej pun agak kurang . tggl tu jea peluang untuk aku buat dia betolbetol bahagia . dan aku juga akan buat diri aku bahagia . masa kat sana , mana ja aku pergi mmg fie jaa yang selalu dengan aku . even pergi toilet sekalipun , dia yang akan teman aku . dia akan hantar aku sampai kat pintu masuk toilet tuh . dia juga akan menjemput aku dari toilet lpas dia pun pergi toilet . tak faham kah ? okay . tak faham sudah . dalam bas , macam macam perangai fie buat . ada ja nak buat aku geli hati . gelak tak berhenti dah haih . mmg aku terasa macam hari tu bkn fie yang aku kenal . mcm dah lain sgt . tapi masa mula mula kenal fie dulu , macam tu la perangai dia . tapi dah 8 bulan couple neh , semua nya boleh berubah hanya dalam sekelip mata kan ? hari hari kat sana pula aku rasa mcm baru kenal balik . serious rasa macam bukan fie . tapi aku buka mata luas luas . mmg betol . itulah mohd firdaus bin mohd najib . sampai jea kat genting highland , kitaorang pergi beli ticket apa semua na naik cable car . berkepit lagi aku dengan dia . maw ta berkepit , dengan siapa ja aku nak berkepit melainkan dia kan ? dengan sejuk sejuk lagi waktu tuh . err , ta tahu nak ckp . demam teros aku after balik dari genting . tahu sgt la aku neh jenis tak tahan sejuk . demam teros . tapi tak kesah la demam pun sebab aku ada boyfriend yang selalu dengan aku . permainan outdo0r kat genting tak boleh main sebab angin terlalu kuat . yea , tapayah ckp apa lagi dah . kabus menutupi mata . maw duduk kat luar tu , aku ta nampak dah muka fie yang comel tu . indoor jela dapat aku rasakan . masuk rumah hantu masa tu , mati mati ingat duduk dalam bekas besi tuu . tgk tgk kena berjalan masuk rumah hantu . if aku tahu la , mmg mati mati tak masuk dah aku . okay , tapa . aku ada boyfriend * buat kemas . gila lah , masuk masuk dah meremang bulu roma sebab muzik dalam rumah hantu tu menakutkan . yang bangla jadi hantu tu pun sama . dop hargh harghh sgt haih . pelok ketat aku dgn boyfriend . tapi sebab terlalu takut , aku tutup telinga dengan kedua dua tgn aku ni sebab telinga pun ada dua . so , terlepas la tgn aku dengan boyfriend . boyfriend pulak yang dop kejar aku sebab asyik lari ja aku nih . sebelum sampai ke penghujung tuu , aku sempat kata kat hantu tuu DON’T  TOUCH ME . HAHA . berani ouh aku . *bajet . yang boyfriend dop risau dah dgn aku neh . jerit tak tentu pasal . keluar keluar pada tu rasa lega la sikit . kembali lah aku ke pangkuan boyfriend . cuak yang tadi tu simpan ja dlm poket. lama jugak la kat sana . before tuh pegy mkn mcD dulu . thanks sebab hery yang belanja kitaorang makan . aku , boyfriend , hery dan kak ecah . kami empat ja . lagi bertambah sweet lah . dalam bas , semua orang tidur ja . masing masing letih kena ligan dengan hantu . aku lagi la tidur dgn demam lagi kan . dah lenguh dah na bersandar kat kerusi bas sebab ta boleh rasa macam tidur atas katil kat rumah aku . then , aku ni bijak juga laa . ambik beg letak atas riba fie then letak kepala pastu tidur . fie pula terasa badan aku panas masa dia pegang dahi aku ni haa . kantoi aa demam . yang dia pula ta stop dop suruh aku mkn ubat . dia yang akan piy beli ubat kat aku . aku rasa tanak la mengada sgt kan . just demam sikit sikit ja . dia baik . dia tlg selimutkan aku dengan sweater . dia tahu yang aku sejuk . dia tak selimutkan diri dia pun . dia ambik sweater aku selimutkan kaki dan sweater dia untuk selimutkan badan aku . baik kan dia ? tapyh nak jealous lah okay . boyfriend ! iloveyou ! sampai nya kami kat hotel , check in dulu then bahagi bilik . aku tidur dgn najwa latiff , eton dan ikin . semua org sebilik 6 org . bilik kami ja 4 orang . beg aku , fie yang tlg angkat masa nak berjalan masuk hotel tuu . tgk , baik lagi kan ? pandai dia ambik hati aku . sesi perkenalan aku dgn member sebilik pun bermula lah . baik ja mereka layan aku . mcm tu juga aku layan mereka . dorang cakap aku lawak . err , senang senang ja dapat gelaran lawak tu . kami diberi masa untuk berehat dan bebas . haa , tuu yang nak dgr sgt . dlm kul 6 cemtuu , boyfriend mai jemput aku kat bilik then ajak mkn . mungkin aku dah rasa selesa kan . so ta kisah walaupun aku sorang ja perempuan masa mkn tu . bkn kami ja couple . ada lagi pasangan couple . mlm tuu pulak plan nak piy lepak kat bukit bintang . sekali lagi after maghrib boyfriend mai jemput aku .mmg perkataan S.W.E.E.T mmg hak milik kami lah . najwa latiff pun ckp kami sweet . sekali lagi jgn ada yang jealous plus dengki yaa . muahaha.  Mlm tu keluar bertiga ja . aku, fie dan hery . aku pun mungkin dan selesa dgn hery tuu . teman boyfriend dan hery piy beli baju . kitaorang lepak kat pavilion . selalunya aku lah kaki shopping . tapi masa tu aku rasa mcm tak kesah la ta shopping pun . aku nak fie jaa . malu jugak nak ulang masuk fitting room untuk try baju sebab ta suka orang menunggu . segan kat hery tuu . kat fie aku ta segan sbb okay ja dgn dia . dia kan boyfriend aku . perlu segan kah ? mmg tak perlu pun . jadi masa tu just teman ja mana dia pergi . before balik , lepak kat secret recipe dulu . waktu tu mmg  lawak habes . hery la dop buat lawak sgt . dah fie gelak , cangak lagi aku tak gelak . mmg lawak habes . suka gila tgk fie gelak . yang hery tuu tak gelak gelak . senyum ja . apa lah . tafaham betol . even waktu tu aku tgh merajuk kat boyfriend pun aku tetap gelak bila tgk dia gelak . sebab mmg aku tahu yang dia akan pujok aku . macam dlm pavi tu , aku merajuk kat dia mmg tak berhenti henti dia cuba untuk pujok aku . dia ni jenis bila aku merajuk , dia merajuk balik . bila merajuk mula la lepas pegangan tgn tuh . tapi dia sayang aku . takkan punya dia nak tinggal aku jln sorang sorang dgn orang ramai gila pada hari cristmas tuu . tarik jugak tgn aku nih walaupun nak merajuk . kira merajuk pun tak jadi dah la . tuu ja peluang untuk aku na merajuk byk byk kali dan dia akan pujok aku . HAHA . bertuah punya budak . ngeng ! dlm kul 12 cemtu , kitaorang balik hotel . tapi tak sepenuh nya duduk dlm bilik . boring boring keluar jugak . najwa latiff ajak aku lepak kat luar . aku jadi segan kat orang lain . so , gtw kat boyfriend . aku dah siap siap haa pakai night dress aku nih . tapi keluar jugak la dgn night dress tu . then , aku masuk bilik sbb terasa ngantuk sikit . boyfriend pun keluar la entah ke mana dgn hery . katanya nak lepak kat bawah . segan aku nak ikot . then mesej masuk . katanya tengah mengurut kaki . aku teros turun bawah piy cari fie . lawak jugak la dorang neh . piy dop urut kaki kat awek indon pulak boyfriend aku nih . mai urut kat aku lagi best . haish . aku tggu lah fie sampai habes urut tuu . takut jugak la minah indon tu rogol fie aku nih . dah la kecik kan ? lpas pada tu kitaorang masuk hotel balik . hery keluar pegy uptown masa tu . tggl aku dgn boyfriend . Kak ecah pulak keluar ta balik lagi . so , sekali lagi keluar lepak ramai ramai piy ja jln jln . sekali lagi merajuk sbb boyfriend nak hisap rokok . err , tak suka laa byk sgt hisap nih . aku Cuma risau kesihatan dia . tiba tiba dia ambik rokok tu sekotak then teros campak . okay , aku terasa bersalah sgt . Nampak macam aku betol betol control hidup dia . macam dia marah sgt . dorang semua lepak kat pondok bas yang first tapi aku lepak yang satu lagi sorang sorang aku . terfikir jugak aku “ queen control sgt kea aku neh ” kesian boyfriend kan ? lastly dtg jugak dia kat aku dan pujok aku haa . tuu yang buat bertambah sayang aku kat dia . tak jemu jemu dia pujok aku . even kadang kadang dlm sesetengah hal , aku yang bersalah . kat genting tu pun berapa banyak kali aku bermasam muka . dia jelaa yang dop pujok aku tak berhenti henti tanpa jemu . lpas pada tu , keluar lagi . kali ni lepak pula dgn kak ecah dan cik semut . masa kat pondok bas tu  , ada orang gila datang . kepada orang yang tak kenal aku lagi , meh nak gtaw yang aku seorang yang kerap sgt gelabah . dalam apa apa hal sekali pun , gelabah aku tu mmg ta tahu nak cakap . tataw mcm mana nak baiki lagi dah . kepada sesiapa yang ada petua untuk hilang gelabah , sila bagi tahu aku okay . berbalik pada cerita , orang tua tuu yang serabai tahap tunduk kat kaki aku . aku takut . kot kot lah nak curi kasut aku kaa . pastu aku lari piy duduk sebelah kak ecah . rupa rupa nya dia tu nak ambik gula gula kat kaki aku . aku takut sgt . aku ajak kak ecah belah ja dari situ . takut tataw na gtw . mungkin ketakutan aku yang lebih tahap tu Nampak muka pakcik tu mcm menakutkan jea kann ? aku rasa semacam ja . ta igt pula apa yang terjadi sampai aku taboh fie gila tahap punya kuat . da lah dia kecik . itu Cuma gurauan . tapi aku tahu yang dia sakit . aku minta maaf , tapi dia macam marah aku ja . yelaa , sebab aku gelabah tgk orang gila tuu . dia pun jadi takut . dia marah aku . dia cakap tapyh la nak gelabah mcm tu . aku terasa hati sebab semua yang kenal aku pun paling benci dengan sifat gelabah aku tu . maw tak benci , gelabah tahap bangang lagi kan . nangis la jap sebab sensitive sgt haih . okay di sini , beby nak minta maaf kat sayang sebab dah taboh sayang dgn begitu kuat sekali . sorry again sayang . dah hampir 4 pagi maybe , kitaorg kat luar . then balek hotel . tapi still lepak kat luar bilik . aku dah mula ngantuk . tertidur lah aku atas bahu fie . lpas tuh dy kejut aku suruh tidur dlm bilik . masa tu najwa latiff pun nak masuk tidur dah . so , ikot jaa aku masuk tidur .
Pagi tuh bangun agak lewat jugak la . mungkin terlalu letih . tersedar sebab dgr org cakap then kak ecah pun masuk bilik . awal jaa dia bangun . ta sempat nak turun sarapan sebab fie bangun lewat . kitaorang dah nak check out pukul 10.30 pagi . sedih . nak balik dah pun . before tu , pergi jln jln kat sunway pyramid . da naik boring sebab sunway tempat yang selalu aku pergi . orang  punya ramai . tapi aku tetap dgn fie . jgn lah dop jealous . please okay . HAHA . piy jln sana jln sini pastu mkn . then naik bas . letih . naik bas ja mula la mata nak pejam kejap . pergi pulak jln TAR . kak ecah kata TUNKU ABDUL RAZAK . lawak la . hahaha . dia gelak comel . masih sama . aku tetap berjalan dengan fie walau cmna pun . piy karok satt then masuk bas balek . teros lah nak balik perlis . wahh , tak suka masa tuu . nak ikat diri kat tiang sogo tuu haa . tanak balik perlis . nak duduk honeymoon lagi dgn fie . tapi tak boleh buat cemtuu kan ? penat penat semua pastu tidur lagi la aku . aku tataw dah nak cerita macam mana aku tidur . dengar cara fie cerita macam lawak . HAHA . then berhenti solat apa semua . aku mkn lagi dengan fie . mmg dduk dgn dia , kerja nak mkn jea . tada nya nak ada peluang duduk saja . mesti mkn . mau tak nya dia mengadu kat ma yang aku tak mkn . err , kaki mengadu ! masa mkn , kitaorang cakap mcm mcm . jujur ckp yang dia lah boyfriend paling sporting . mungkin akan ada yang kata “ dah hang tgh dop gila kat dia , mesti la hang ckp cmtu . maw dah benci , mesti kutuk habes ” kan ? mmg betol ckp ni . buat masa sekarang mmg dia la yang plg terbaik . aku ada cakap dkt dia yang mmg susah nak cari orang mcm dia . mmg betol pun . susah nak cari orang yang betol betol memahami kita . ada sesetengah pasangan serba cover . nak make up tebal tebal bila keluar jumpa boyfriend . semua cara dia nak control . tambah tambah if boyfriend tegur  ada cili kat gigi tuu haa . mesti merah pendam muka tahan malu . tapi aku ta tahu la knp . dengan fie sorang jelaa aku ta reti na cover segala mcm hal . maybe sbb dia pun open mind kot . tak kesah la mcm mana pun , mmg aku natural direct . hari hari aku kat sana just tampal powder . mana ada aku nak make up make up bagai . pastu , mkn pun tada haih nak cover cover . comot pun tak kesah . boyfriend tlg lap kan , eceywahh . HAHA . then teman dia piy toilet pastu naik bas terus bertolak balek . aku membuta ja direct . yang boyfriend dop berhubung dgn ma nak ambik aku kat mana . tu yang buat aku sayang kat boyfriend tuu . iloveyou sayang ! haa , macam terlebih panjang la . sampai sini ja nak cerita . stg melebih , tada org nak baca pulak kan ? take care dan assalammualaikum <3


No comments:

Post a Comment