Saturday, April 7, 2012

seorang penghibur lara


Seorang peneman , pencerita , pembimbing , penasihat dan juga seorang abg . AMAN HAKIM nama diberi . dilahirkan pada 28 august 1994 . seorang yang caring gilaa dan jujur . dia abg angkat aku . tak puas hati ? sila lah cemburu . aku kenal dia since aku form 1 . yea , sekolah dengan aku . masa mula mula kenal , aku sendiri tak pernah sangka yang aku akan jadi adik angkat dia . masa tu MYSPACE famous gilaa laa . aku kenal dia dari situ . sampai lah sekarang aku still jadi ADIK ANGKAT dia . he’s always call me BUNCIT . and i love to call him GENDUT . yes , aku mesra dengan dia . aku rapat dengan dia . tapi itu dulu . after dia pindah , semuanya berubah .
Jujur cakap dia MENGADA . asal tahu ja , aku suka perangai dia yang tu . aku suka manja dia . aku sayang  dia sebagai abg aku dan always respect him . masa kenal dia , aku sedang couple dgn fizi . yes , bergaduh sbb aku ada abg angkat . tapi sikit pun tak menjejaskan aku untuk terus BERANGKAT dgn dia . aku dengan faris , yea jugak . aku masih anggap dia abg aku . dan sekarang aku dengan fie . tetap sama . dia tetap abg aku .
Tapi salah aku . semua salah aku . aku lupa janji aku kat dia . aku lupa tugas aku seorang adik . aku lupa aku pernah janji dengan dia sesuatu . aku lupa tunaikan janji tersebut . semuanya salah aku . aku dah buat kesalahan besar . sampai sekarang , dia marah aku . kecil hati dengan aku . sebab janji aku yang tak aku tunaikan ini .
Dulu aku selalu Tanya dia . apa perasaan abg ke adik ? dia akan jawab  ABANG SAYANG ADIK . apa yang abg suka tentang adik ? dia jawab , ADIK COMEL , CANTIK , JUJUR , BAIK PENYAYANG . aku Tanya lagi , kalau hari ni hari bercakap sedunia . apa yang abg akan cakap ke adik ? dia menjawab , ABG SAYANG ADIK SGT SGT . DON’T LIVE ME OKAY . ABG PERLUKAN ADIK . salah aku . mungkin aku dah tinggalkan dia . aku igt dia tapi aku pura pura lupa . aku kesah pasal aku saja . tak pernah ambik tahu langsung pasal dia di sana . yea , aku selalu sibukkan diri aku dengan kerja kerja lain tanpa Tanya khabar tentang dia . salah aku kan ? memang ! dia jugak selalu cakap , ADIK , SENYUMANMU MENAWAN HATIKU . dia jauh sekarang . aku tak boleh nak senyum lagi untuk pujuk dia . maaf .
Betol kata abang . dalam kehidupan kita , ALLAH SWT akan memberi satu saja peluang untuk kita berjumpa dengan orang yang betul betul menyayangi kita . sekiranya kita leka , kita akan kehilangan nya buat selama lamanya . tapi kita tak pernah tahu siapa orang itu . jika kita sendiri tak perna sedar dan tak pernah mencuba untuk menilai kehadirannya, mungkin setelah segalanya berlalu dan kita sudah kehilangannya , masa tu baru kita sedar kehadirannya cukup bermakna . sekarang baru adik faham apa yang abg maksudkan . adik nak abg aman yang dulu !
Pernah jugak satu ketika dulu , adik sakitkan hati abang dengan perangai adik yang buruk ni . abang , adik tak tahu la lama mana abg sanggup sabar dengan adik . mesti banyak kan abg bersabar ? thanks . abg juga pernah cakap yang abg benci perangai adik bukan diri adik . yes . i know that . adik tahu yang abg memang tak suka pun perangai adik . sampai sekarang pun , abg memang tak suka . abg ckp adik jujur ? the problems is now kita dah bergaduh sbb adik tipu abg kan ? adik tak tunaikan janji kan ? sorry again . just minta kembalikan abg aman yang adik kenal 2 tahun lepas .
Abg sedih bila dimainkan oleh perempuan , abg cari adik . abg cerita semua ke adik . tapi adik tak mcm tu . tak semua perkara adik cerita ke abg . tak semua benda abg tahu tentang adik . asal abg tahu jea , adik suka tgk abg bahagia . apatah lagi bila abg senyum . yea , abg seorang yang serious . sgt susah nak gelak . even abg buat lawak , abg akn buat cool relax saja .
Abg mesti igt last day abg di sini , abg ajak jumpa right ? masa tu adik mmg bengong sbb ta hargai abg . tak cari masa untuk jumpa abg buat terakhir kalinya . dan adik sgt appreciate bila abg tak lupa birthday adik . sempat pula abg baling tepung ke adik even abg la yang kena tepung paling banyak . mmg tak guna pun adik nak berharap semua tu sbb adik tahu , itu first and itu last adik dpt balingan tepung dari abg . thanks untuk semua tuu .
Boleh adik cakap yang adik rindu chocolate abg ? even adik tahu adik takkan dpt rasa lagi chocolate free dari abg . tak dapat rasa lagi chocolate dari hasil tgn abg . tetap nak rindu semua tuu sbb ia takkan kembali lagi . takkan ada lagi dah abg yang boleh dtg kelas bagi chocolate tuu . dan adik igt lagi kerja yang adik tolong abg untuk jual semua chocolate chocolate abg tuu . adik juga selalu teman aimi ke kelas abg sbb korang pernah couple right ? kenduri yang abg buat di rumah abg pun . adik tak pergi . jnji saja adik ni kan ? nak jumpa mito apa bagai . tapi tak pun .
Abg always ada bila adik perlu . tapi adik tak pernah ada untuk abg bila abg perlu . abg mesti tanak adik sunyi tada siapa teman . abg jugak bersusah payah untuk teman adik setiap hari . abg akn jadi penghibur adik dulu . adik pula tak pernah jadi peneman abg . salah adik lagi kan ?
Adik pernah janji , nak ke sana jumpa abg . tapi adik mungkir janji . adik tak tepati janji adik . adik janji nak selalu igt abg . tapi adik selalu pura pura lupa . adik tak contact abg langsung . adik ke sana pun adik tak khabarkan abg . sampai abg marah ke adik sbb tak beritahu semua tu ke abg . adik minta maaf .
Abang , semua ni salah adik . kita bergaduh pun semua nya berpunca dari adik . kalau adik tak lupa abg , semua ni takkan terjadi . mungkin kita akan happy macam dulu . abg tetap jadi abg buat adik selamanya . adik nak abg tahu , adik sayang abg sebagai abg adik . selamanya  abg tetap abg NUR SYAHIRA TASNIM . adik harap satu benda saja dari abg . tolong maafkan adik dan jadi aman hakim yg adik mula mula kenal dulu . terima kasih .

No comments:

Post a Comment