Monday, July 23, 2012

Hidup ini penuh dugaan


Hidup tiada makna kalau kita tak kenal erti kehidupan . cinta itu akan jadi indah jika kita bijak mengendalinya . dalam kehidupan kita , pelbagai dugaan yang kita tempuh . dari jahil ke kebaikan atau dari baik ke jahil . jahil ? teruk sangat tu . HAHA . 16 tahun aku hidup di dunia ni , Alhamdulillah . aku masih waras even kadangkala menjadi setengah gila . GILA ? itu EGO . manusia ego tinggi kan ? sebab ego juga masalah bertambah dan semakin rumit . MAAF pula satu perkataan yang senang diucap pada mulut . tapi tiada makna jika tidak ikhlas dengan hati . aku selalu berwaspada dengan perkataan MAAF tu . sbb bagi aku , maaf tak perlu ada pd mulut jika hati tak ikhlas menyebutnya .

jujur cakap , aku salah dengan setiap apa yang berlaku . EGO melawan segalanya . betul kata cikgu aku . bulan Ramadhan ni , semua syaitan sudahpun diikat . tetapi jgn lupa , selama 11  bulan yang ada selepas raya tahun lepas syaitan dah didik kita untuk jadi seperti dia . dia tinggalkan nafsu dalam diri kita . Cuma diri kita saja yang menentukan kita bijak kendali diri kita atau tidak . aku sendiri pun tak tahu apa dah jadi pada aku masa tu . aku rasa separuh diri aku bkn pada situasi tu . bila sampai rumah , lepas solat . mmg aku fikir aku yang salah . wajarlah fie marah pun .



Aku dah minta maaf untuk segalanya . kini terserah dia mahu maafkan atau terus biarkan aku terasa serbah salah tu . tak perlu kan aku cerita dari mula ? sbb ini privacy . kehkeh . untuk jadi yang lebih baik , kita perlu maafkan orang yang membuat kesalahan . even dia tak cakap pada mulut pasti hati dia dah maafkan . Cuma ego dia melawan segalanya untuk bahas masalah ini . one find day , insyaAllah dia akan okay . amin ~


Itu juga yang aku rasa . semua ni terjadi , aku sendiri tak tahu apa sebab . entah lah . macam macam boleh jadi kan sepanjang kehidupan kita . salah aku juga . mungkin aku tak bijak melayan karenah dia . tak bijak buat sesuatu untuk terus kekalkan hubungan kami . mungkin juga aku tak pandai ambik hati dia . tapi aku dah cuba . cuba untuk kekalkan hubungan ni hingga ke jinjang pelamin . mak aku pun dah cakap , jangan terlalu berharap takut aku sakit balik nanti . sama ja mcm apa yang fie cakap . dia sendiri tak bagi aku terlalu berharap kt dia sbb dia tak pasti boleh bahagiakan aku atau tidak . bagus kan dia ? aku respect dia sbb dia hormat perempuan . tabik spring lah J


Look ! comel lah dgn word I MISS YOU dia tu . aku rindu lah saat tu . rindu dengar perkataan tu . rindu tgk muka dia yang suka kenyih sampai Nampak gigi tu . dia comel okay . HAHA . tak salah jika I miss you tu mungkin akan diucap sebagai kawan kan ? tak patut sgt lah kalau clash as BF/GF then terus belah dr hidup . itu namanya memutuskan hubungan silaturrahim . sakit hati untuk terima kenyataan ? apa boleh buat . hati aku dari dulu sudah lama tercalar , terluka , hancur , berkecai . parut lagi la banyak . aku sendiri kan yang mula jebakkan diri ke dalam dunia percintaan ni . jadi wajar sangat aku rasa perit tu . 


Haa , tu zaman sweet sweet dulu nuh . lagu yang dia suka nyanyi bila pi karok . suara dia ? takpayah cakap banyak . sedap nyot ! nama pun ARTISS kan ? HAHA . kwn kwn dia yang pggl dia artis . aku ikut saja . dressing dia maybe kan ? takpa . ambik la word tu . layak dapat pun sayang .


Ustaz azhar idrus ? aku suka dia . handsome dan comel . HAHA . ceramah dia , semua best lah . fie pun suka dengan cermah dia . the most important , ayat dia confirm terasa dalam . and aku suka dengan ayat yang fie update status tu . entah kenapa aku rasa dia ikhlas . ikhlas sayang aku . tapi hati manusia boleh berubah kan ? sbb berubah tu lah kadang kadang hubungan sesama islam pun hancur berkecai . aku pun tak boleh nak judge apa apa . kadang kadang word CLASH tak bererti dia benci kita . kadang kadang pulak COUPLE ni tak bererti dia sayang kita sepenuhnya . kadang kadang jugak couple ni la yang buat hubungan retak habis . better kawan sbb kawan for sure kekal lama . mana tahu tak lama tgk tgk atas pelamin berdua . sweet kan ? 


HAHA , best moment pernah aku buat . heyoo ! pegy pasar dohh . mana pernah buat haa . beli ikan untuk dia . aku mengada ? haa , tak seteruk tu nak geli apa bagai . benda boleh cuci kan ? nanti kahwin pun kena buat jugak semua tu .
* bajet ayat takmau kalah . jujur cakap , moment tum mg best . iloveyou lah gila !




Ini yang aku maksudkan . sekarang aku mungkin berada di bawah . insyaAllah jika diberikan keizinan , aku mungkin berada di atas . tak gempak lah kan hidup asyik di atas ja ? tak pernah rasa hidup di bawah . habes macam mana nak faham keadaan orang yang berada di bawah ? dah elok dah hidup kita ni . terus berpusing seperti roda . semua benda kita rasa . pedih , perit , duka , bahagia . perkataan yang paling best . BAHAGIA . ulang lagi BAHAGIA . dengar pun dah rasa indah saja . semua manusia nak rasa perkataan tu . cepat atau lambat , pasti rasa juga . jadi SABAR is the best word . untuk sebarang perkara yang bakal berlaku , insyaAllah aku cuba lalui . alaa , pedih mcm mana pun , hati aku tetap ada kesan luka tu dari dulu lg . ubat dia aku pun dah tak tahu nak cari mana . lastly hidup kita , mungkin kita rindu zaman ni . zaman yang mengajar kita erti kehidupan . 




Satu yang aku tak pernah rasa dengan dia ialah BESTFRIEND . kami mana pernah jadi kawan baik . terus couple . agak terburu buru kan ? salah aku jugak kah ? okay , forget it . boleh kot aku ubah jadi BESTFRIEND dgn dia . dengar kisah sedih or gembira dari dia jika dia sudah mempunyai pendamping baru . sbb aku lagi mudah faham dia . kami kan dah lama kenal . selama couple pun , kami relax habes . tada nya habit aku or dia yang nak cover cover . comel kan ? *semua comel aku ni . haiya !


Lagu yang berputar di radio sekarang ialah lagu WE ARE YOUNG by FUN . this is the favourite song fie . lagu ni tak lain tak bukan confirm di fikiran aku terbayang muka dia . aku langsung tak paham kenapa . mungkin sbb kalau aku naik banana dgn dia , sah sah lagu ni akn didengarkan dengan volume yang sangat kuat . HAHA

REMEMBER THIS ! tak semestinya after clash tu akan jadi musuh . kadang kadang hubungan tu lebih mesra dari couple . who knows maybe Allah jodohkan dia untuk kita ? that’s mean , kita mungkin dapat capai KEBAHAGIAAN tu .



2 comments:

  1. Waduh waduh. Apa ann ini. Rumah tangga nya kok gini jadinya . Kamu sabar yaa . hahahahaha xD

    ReplyDelete
    Replies
    1. nggak papa sih . kehidupannya mmg ka'e gini . ya , aku nya kuat kerana kamu . kamu juga begitu ya ? hadapi dgn tabah . :)

      Delete