Saturday, March 2, 2013

O.V.E.R


Sebuah Persahabatan yang saya cuba corakkan untuk terus bersama awak telahpun awak hapus . awak bijak . Bijak bikin kita tidak pernah kenal . Adakah awak cuba untuk mulakannya dari mula ? saya harap awak berbuat begitu . apa yang awak nak saya buat untuk bahagia kan awak dan juga diri saya ? saya sukar untuk ucap perkataan “ BOSAN & PENAT” tapi awak ajar . awak ajar saya untuk ucapkan perkataan itu . Nak jadi seseorang yang bukan diri kita tu sebenarnya susah awak . susah untuk jadi diri orang lain . tapi tak susah jika kita berusaha untuk jadi lebih baik .

Saya tak pernah minta hal begini jadi dalam perhubungan kita . awak yang minta . saya takpernah minta untuk ditinggalkan . tapi awak yang ingin meninggalkan saya . saya takpernah minta untuk dilahirkan tidak matang . tapi saya cuba untuk matangkan diri . saya takpernah minta untuk dicurangi . tapi awak berlaku curang . hidup saya bukan hanya ingin menyalahkan orang dan hanya saya yang betul dalam dunia ini . Tapi dalam perhubungan kita , apabila dihitung segala cara , saya mati akal . saya buntu . apa lagi cara yang awak ingin saya lakukan ? segala macam cara saya cuba buat untuk berikan kebahagiaan kepada awak. Tapi apa yg awak pilih ? gunakan akal yang bijak serta mata hati yang tenang untuk fikir sendiri .

saya terima semua ini dengan redha bukan kerana saya bencikan awak . tapi itu kerana awak . awak takkan minta semua tu jika awak ikhlas untuk miliki saya semula . Kalau Allah dah tetapkan awak bukan jodoh saya , dengan segala cara apa sekalipun , kita tetap takkan dapat apa yang kita mahukan .Percaturan Allah tu jauh lebih hebat . Jika benar awak untuk saya , meski hati kata tidak untuk sekarang tapi Allah sudah tentukan maka hati kita akan tetap terbuka untuk saling menerima .

saya harap awak mengerti apa yang saya cuba sampaikan . saya tiada masa yang banyak untuk layan karenah awak seperti dulu . terima kasih kerana awak tunaikan janji awak untuk “COUPLE” dengan saya apabila awak sudah berpisah dengan shifahani tu . tapi awak salah berjanji dengan orang . saya bukan bahan mainan untuk awak . guna bila perlu , buang apabila bosan dan muak . cukupla setahun 2 bulan awak curang dengan saya . setahun 2 bulan itu bagi saya lama . dalam masa setahun 2 bulan itu brp banyak perempuan awak couple ? senior saya , perempuan sekolah awak dan belum tahu lagi rakan muka buku awak . kan ?

setelah kita berpisah , kita sempat jadi kawan . saya bahagia meski awak bukan milik saya . 10 bulan saya sepi tiada pasangan seperti awak . dalam 10 bulan tu , awak sudahpun BERCOUPLE sebanyak 2 orang . itu yang saya tahu . yang tidak kenal tu Allahualam . saya tak sempat siasat perkara yang tak berfaedah itu . saya tunggu awak 10bulan untuk bersama . tapi awak takmampu tggu saya selama tu kan ? awak Cuma single sebulan dan terus penat untuk lamar saya . sedangkan saya takperna kenal erti penat untuk tggu awak selama 10bulan ni .

saya penat jadi bodoh . bodoh dengan lelaki yang tak bijak menghargai . cara apa sekalipun yang saya lakukan , tetap awak tak bijak gunakan mata hati untuk nilai sebesar apa pengorbanan itu . jadi apakah lebih baik saya ikut kata hati saya . mungkin Allah tetapkan perempuan yang jauh lebih baik dari saya untuk awak bukan ? yang sanggup dimadukan . Mungkin . saya sudahi perhubungan yang cuba saya corakkan ini dengan doa supaya awak bahagia serta tasbih kafarah dan surah an ans. Assalammualaikum w.b.t 

No comments:

Post a Comment