Friday, February 1, 2013

A good man very difficult to find


Hidup ni tak selalunya indah . tak semua yang kita kecapi akan dapat . tak semua yang kita harapkan akan terus jadi milik kita . aku nak kebahagiaan tu meskipun tak semudah disangka untuk mencapai nya . kata-kata itu juga terkadang menjadi bisa sehingga mencengkam terus ke hati . hati tak selalunya tiba musim bunga . kadang-kadang ada juga musim luruhnya . betul kata orang , manusia tak selalunya di atas .. yang salah tetap kecundang juga . kesabaran , salah satu perkara yang perlu ada dalam setiap diri hamba Allah . kalau tidak , sampai ke tahun maal hijrah pun tak akan selesaikan masalah . Hati pula , tak semudah tu nak uruskan . sometimes , terasa sakit terhiris lebih pedih dari digiling sehingga lumat . tahu kenapa ? yang kecil itu lg dasyat bisanya .

punca ; kononnya semangat berpasukan yang kau tampilkan yang menjadi sebab pertama kita bermasa muka dan aku terus mencuka . kalau terasa dihina , itu yang aku rasakan sebelumnya . nak melulu , siasat pangkal jalannya dahulu . jangan terus meredah tanpa geledah semuanya . aku risau gelabah kau dibuatnya .
3 tahun perkenalan kita . apa agak kurang untuk kau terus kenal aku ? terasa di paras yang paling dalam sedalam-dalamnya . kononnya mahu menjaga hati aku dari terus disakiti . air liur jenis apa ni ? tak kenal apa itu janji ya ? atau mungkin aku menambah beban yang sedang kau pikul ? aku hargai dan bersyukur kerana kau secara tiba tiba mucul dlm hidup aku tanpa diduga .
Menurut kau , kau boleh naik darah dengan aku kan ? kau nak tahu satu benda ? aku terkejut zirafah bila kau berani ucapkan begitu ke aku . jadi selama ni , aku ni apa ? hanya Hamba Allah yang sering naikkan darah kau ke ? kalau zirafah tgk aku pun , confirm gerun plus iri hati serta dengki adik beradik cemburu kat aku pada tahap piawai cara zirafah terkejut . Nampak tak kesan “terkejut” yang kau tinggalkan ? untung badan aku takda sakit jantung yang boleh mmbuatkan aku ttba rebah jatuh ke tanah .
Tak semua manusia itu sama . mungkin anggotanya sesempurna dari penglihatan mata kasar  tapi dalam diri , kita ada sifat tersendiri yang tersembunyi serta berbeza dari yang lainnya . setelah selesai satu hal , timbul pula hal bekas kekasih . apa belum cukup puas agaknya sakiti aku . untuk ke berapa juta kali ni ? apa tidak penatkah kau ? letih bukan ? sedarlah diri pun belum bijak terjaga , apatah lagi memasang angan-angan berbinikan sehingga habis kuota .
Maaf jika ada sedikit khilaf yang tak semena mena . bicara aku mungkin tak seindah pujangga , karya tulisan maya mungkin tak sehebat penulis dunia . aku berkisah seindah biasa . terniat di hati untuk bercerita . maaf ya semua .

Pemilik muka tulisan maya ,
Tasnim Mahtar

No comments:

Post a Comment