Thursday, June 7, 2012

:']


Masalah masalah masalah . mcm ni lah hidup kita . manusia yang serba lemah serba kekuranagan . tapi , manusia selalu bangga , riak . tak perlu nak kata ke orang sbb diri sendiri juga tidak sempurna . paling boring hari ini . relax kan diri dgn mendengar radio sambil baca diary . mmg sah la kalau tak kemas bilik , takkan jumpa diary Juliet . tergelak bila baca . seriously , tenang gilaa after baca diary ni . lama sgt tak update diary tu . kisah budak budak masa start couple dulu . gila lah semua tu . ayat budak budak couple lah paling tak boleh belah . tapi aku rasa , masa tu aku dah bijak mengayat org . couple byk pulak haa . sakit hati semua cerita ke diary . hidup kita banyak dugaan dan cabaran yang harus ditempuhi . hidup ni susah kita nak duga . kadang kadang , kita rasa dekat sgt dgn seseorang tu . tp sebenarnya jauh . walaupun kita dapat capai dan genggam tangan dia . tapi belum tentu hati dia dpt kita selami . mungkin kita dpt buat dia ketawa tapi kita tak tahu apa makna senyumannya , bila dia menangis , kita sangka kita dapat memujuknya . walhal kehadiran kita langsung tak disenanginya . rencah dunia . kita tak tahu siapa kawan dan siapa lawan sehinggalah satu masa kita jatuh . adakah itu menghulurkan bantuan atau kita akan ditinggalkan .

Bukan itu motif sebenar karya tulisan maya . itu hanya pendahuluan . tak masuk lagi isi isi penting . *ahh , merepek . BUBYE MAY , HELLO JUNE . okay , bulan baru semoga semua yg dirancang berjalan seperti apa yang diharapkan . aminn ~ bajet plan nak pergi bercuti ke langkawi . tapi plan tak sepenuhnya yakin untuk pergi . seperti yan disangka , kita mmg merancang tp tuhan yang tentukan . faham kalau parent aku tak bagi pun sbb pelancong ramai . mereka risau . terima kasih . i’m really appreciate it .

Aku tak rancang pun nak buat apa cuti . mmg dah tahu encik chocolate takkan text aku kalau dia pergi bercuti . sakit hati , simpan dalam spender ja . seminggu dia di sana , seminggu jugak ramai manusia teman aku serta gembira kan aku . seminggu yang selebihnya , aku sorang tanpa sesiapa di sisi . hidup aku macam ni . ni agaknya sbb aku buat ramai sakit hati . akhirnya aku kena balasan . aku terima dengan senyuman tetapi tikaman di dalam . pernah ada rasa begini ? baik hang bunuh saja dari siksa aku begini .

pertama sekali , terima kasih firdaus  ahmad . dia , kawan baik aku dunia akhirat . okay , thanks firdaus . tanpa firdaus , confirm tas gila . buat kerja tada faedah apa ke jadahnya kann ? thanks nahh . mlm yang mungkin aku rasa bengong lahh . entah muncul pula ex aku waktu darjah 6 ajak scandal . sungguh sungguh aku tolak . untuk apa curang ? nak tipu hati ? biar orang sakiti kita . tak perlu balas rasa tu . kalau tak , apa beza kita dgn mereka . orang pertama aku bagitahu , mesti firdaus la . jawapan dia “ TAS JANGAN CURANG . DAH ADA FIE KAN ? PDOZ TAMPAR SATGI KOT ” okay , dia care aku dan aku tahu dia sayang aku . that’s why lah aku sayang dia dunia akhirat . ni baru sahabat . dia tak puas hati, dia cakap . kami ada masalah , settle segera . dia marah , sbb aku buat salah . benda yang tak patut aku buat dan dia rasa salah , terus dia halang . aku kagum dia . dia hebat . dia pentingkan kawan kawan lebih dari diri dia . mana ramai manusia mcm ni weh ? mana mau cari ? aku bersyukur sbb ALLAH kurniakan dia dlm hidup aku . tas minta maaf sbb ada buat pdoz sakit hati . tas nak pdoz happy . sorry aa . malam tu serabut . tak patut pun tas buat mcm tu kan ? nak bebai tak tentu pasai apa semua  . biar pdoz dok call tanpa answer . tada niat pun nak touching teruk . kesian pdoz , dok melayan karenah tas ja smpai pdoz pun tak kesah diri pdoz . dan malam tu mmg tada niat langsung nak nanges apa semua yang boleh buat pdoz risau .  sorry sgt okay .

Cuti cuti mcm ni saja pun kenduri berduyun . mggu kenduri la yang aku tak suka . entah kenapa . lebih selesa makan di rumah . tempat keramaian . sesak . err , tak syokk ahh . ada untung juga aku pergi kenduri . jumpa kawan kawan . mereka selalu Tanya aku pasal aku dgn bekas kwn baik tu . sini haa nak bagitahu . dah tada apa apa haih . mengerti kan ? aku blok bekas kwn baik dan bekas girlfriend  atas sebab ,SAMPAI SINI SAJA HUBUNGAN KITA . aku nak lupa kesemua apa yang terjadi . tupp tupp , ada makhluk Allah dtg sini haa bagitahu bahawa mereka ada update status bicara soal aku . untuk apa lagi semua tu ? aku tak perlu tahu pun . sakit hati , aku saja rasa . tak perlu lah nak menghebohkan ke org . ada lagi org bagitahu mereka stalk aku guna akaun org lain . stalk saja . tada pun aku mengata sana sini pasal korang . yang lepas biar lepas sudah  . untuk apa masih nak kata kan aku ? ohh , aku salah sebab buat mcm ni . sudah la . aku tanak kalian sakit hati lagi dgn aku . Nak cakap aku salah ? teruskan kata begitu . bkn aku taknak tegakkan kebenaran . aku terasa . ya , aku lagi banyak buat kalian terasa kan ?  maaf . dia , dah update status segala bagai kutuk aku . ttba text aku untuk Tanya segalanya sbb dia tanak dgr dari sebelah pihak . masih perlu aku cerita sdgkan nama aku sudah pun diconteng . mengupdate status caci maki kutuk puas aku. Baru nak tahu kebenaran ? tak payah tahu lagi senang . kata “bekas kawan baik” , dia byk tlg aku dlm menyabarkan bekas gf aku tuh . tp aku rasa dia tak sehebat aimi . aimi dulu pun rapat dn bekas gf . tp tada lah dia memanaskan seorang . kami mmg bergaduh selalu , dan bekas gf pun byk kali sakit hati ke aku . bekas gf selalu story ke dia . tapi aimi baik . dia yang selalu buat aku baik balik dgn bekas gf . ini tak , dgr satu pihak nthen apa pun tak buat untuk aku baik balik . sbb apa , sbb ada ulat sebalik daun . mungkin lah kan ? siapa tahu . aku juga tak menuduh .

Sini nak kasi tahu , aku sakit hati sbb kalian buat aku rasa tak wujud .masa kem tasoh , nak Tanya kejap mcm mana korang layan aku ? ex gf aku bkn mcm tu lah . ttba dah mcm org lain . aku diam . korang bicara apa pun , aku tak masuk campur . terserah kalian . situ dah terasa . korang cakap terasa sbb aku pentingkan boyfriend . tahu sbb apa , aku pun kecik hati ke korang . boyfriend aku mengalah . dia nak aku happy dgn buddy aku . tak kisahkan hati dia pun . masa ex gf aku gado dgn bf dia , bkn main lagi kutuk . benci sgt smpai bf dia cari aku . tak tahu cara mcm mana dah . tada pula aku nak hangatkan si bf tu untk bencikan dia . kalau korang couple balik pun , aku tak kisah sbb aku nak bagi adil . dah aku ada , nak juga la dia ada . rasa bahagia mcm mana aku rasa . apa pun alasannya , di mata korang tetap aku salah .aku ucapkan terima kasih atas kebahagiaan yang aku dapat dari korang . dari first kenal hingga ke sekarang . maafkan aku untuk kesemuanya . kita sampai sini saja . aggap saja aku tak pernah wujud dalam hidup korang . apa yang pasti nya korang tetap sakit hati dgn aku .

Pasal aku mahu diculik org . aku tak cerita pun ke ex gf . entah dari mana dia tahu . aku pun tak minta simpati . satu ayat dia kata kalau aku kena culik , tabuley hidup dia smbil tgn di dada and mata ke atas . situ aku terasa sbb buat dibelakang aku . hoi , kalau aku yg buat mcm tu , hang rasa apa . dlm keadaan aku cemas buley buad aku panas lagi . okay , aku lupakan itu sbb mungkin aku lagi byk buat dia sakit hati haa . hangout , kdg kdg tak khabarkan aku pun . tapa , aku faham sebab aku tak penting . dah , aku tanak cerita panjang panjang lagi . cukup apa yang kalian rasa itu aku . nak anggap aku jahat or whatever kan ? yang aku tahu , mungkin hang dah happy tanpa aku di sisi yang dah buat hang sakit hati . go on dgn org yg selalu ada masa untuk hang tu . btw , happy born day . may  ALLAH bless you . J THE END .

Chopchop , tak habes lagi . masa cuti aku banyak habiskan masa ke budak gedik ni . budak ni takut  dgn blender . dia comel . berat dia sudah 16 kg . terkejut kan dgn usia satu tahun lebih tp berat gila . dia mcm king kong . dia makan banyak , tapi aku sayang dia .





No comments:

Post a Comment