Thursday, January 26, 2017

jatuh hati dalam diam


Jatuh cinta itu tak segampang apa yang kita sangka. Mencintai seseorang itu juga tak semanis yang kita rasa. 

Tanpa sadar, aku dalam diam cintai seseorang tanpa sengaja, tanpa aku sendiri duga dan tanpa aku sendiri sangka. Seriously, semua ini secara tiba-tiba. Kata orang, "seseorang yang tiba-tiba datang, akan pergi juga secara tiba-tiba". Tapi ini dah lama datang, cuma aku takpernah sangka, cinta itu pada dia. Ya. Pada dia. Oh Tuhan, perasaan apakah ini. Kenyataan atau cuma mainan? 

Malu. 
Kata orang " kalau tak ucap, akan terlepas" Bagaimana harus ucap, aku tak pernah mencintai orang dalam diam tanpa sedar begini. Sebagai perempuan, mestilah malu, Tapi ada betulnya, kalau tak ucap mungkin akan terlepas. Tapi sedang waktu sekarang aku masih berlawan tarik tali. Tunggu dia ucap kata cinta itu dulu. Perasaan yang sekarang, aku cuba kawal. Cuba jaga supaya ia kekal lama. 



Sebab itu, aku diam-diam kan. Kalau cuma aku beria sedangkan dia cuma anggap aku teman biasa, pasti malu bila sudah canang merata di sosial media. Jadi aku diam. 

Biar, dia cuma jadi lelaki misteri. 

Aku mohon pada Tuhan, semoga ending-nya bahagia (you know what i mean). Cinta itu akan mati jika tak perjuangkan. Kalau kita cuma berserah pada jodoh, jadi apa perjuangan kita terhadap cinta. Tuhan itu akan bagi hasilnya pada setiap usaha.

Tetaplah jadi lelaki misteri aku sampai tiba waktunya.

No comments:

Post a Comment